Ekonomi

‘Çevrimiçi Reklam Sektörü İncelemesi Ön Raporu’ tamamlandı

Rekabet Kurumu’ndan yapılan yazılı açıklamada, internet reklamcılığının son yıllarda yakaladığı büyüme hızıyla tüm klasik reklam kanallarını geride bıraktığı belirtildi. Tüm bu gelişmeler sonucunda, rekabet hukukunun bu pazarlarda etkin ve doğru bir şekilde uygulanabilmesi için branştaki dinamiklerin analiz edilmesi, sektördeki davranışsal ve/veya yapısal rekabet sorunlarının tespit edilmesi ve bu sorunların ele alınması. “Analiz önerileri geliştirme ihtiyacı doğmuştur. Bahsedilen nedenlerle ilahiyatın konusu olan bölümle ilgili soruşturma başlatılmıştır.”

‘GOOGLE’IN PAZAR PAYI YÜKSEK’

Sektör analizi çerçevesinde online reklam türleri açısından Türkiye’deki rekabet durumunun analiz edildiğini ve bu türler arasındaki ikame ilişkisinin incelendiğini vurgulayarak, “Bu çerçevede öncelikle görsel reklam pazarı, Meta , arama tabanlı reklam pazarı, Google’ın ekonomik bütünlüğü ile ağırlaşan bir yapıya sahiptir.İkincisi, reklam alıp satmak için kullanılan dijital reklamların milisaniyeler içinde ticaretini yapmak için karmaşık algoritmalar ve sistemlerin kullanılmasına izin veren çevrimiçi reklam teknolojisi hizmetleri. bir görünüme sahip olması, böylece birden çok yayıncının web sitesinde/uygulamasında çok sayıda reklamverene dijital reklam alanlarının satışına olanak sağlamaktadır. teknoloji tedarik zinciri ve reklam teknolojisi hizmetlerinin her kategorisinde birden fazla ürün sunarak aktif olması, pazardaki yoğunlaşmayı artırmaktadır.

‘TÜKETİCİLER VERİ TOPLAMA KONUSUNDA ENDİŞELİ’

Google ve Meta’nın birden çok iş ve hizmet sunarak bir ekosistem olarak faaliyet göstermesinin de departman incelemesi kapsamında bir başka odak noktası olduğuna dikkat çekilerek, şunları kaydetti:

“Bu kapsamda Google ve Meta’nın temel platform hizmetleri temelinde kurdukları ekosistemlerindeki tamamlayıcılığı ve birbirine bağımlılığı incelenmiştir. Bu kapsamda çevrimiçi reklamcılıkta toplanan/işlenen bilgi türleri ve bilgi Google ve Meta tarafından faaliyet gösterdikleri ekosistemler çerçevesinde toplanan veriler, diğer işletmelerin topladığı verilerle karşılaştırılmıştır. başta tüketiciler olmak üzere her paydaş, bilgi toplamanın tüketiciler için de üstü kapalı endişelere neden olduğu görülmüş olup, bu nedenle amaçlı reklamın yararları ve israfları arasında optimum bir istikrarın sağlanması bölümün elzem olduğu düşünülmektedir.”

‘DOĞRU REKABET POLİTİKALARI ÖNEMLİ’

Son olarak sektörde pazar gücüne sahip olduğu değerlendirilen teşebbüslerin uygulamaları sonucunda ortaya çıkan rekabet sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin araştırıldığı belirtilmiştir.

“Bu bağlamda, yüksek pazar gücüne sahip platformların tethering, himaye ve veri toplama uygulamalarına ilişkin endişelerin çevrimiçi reklamcılıkta rekabet edebilirlik düzeyini etkileyebileceği tespit edilmiştir. reklam teknolojileri tedarik zinciri Segmentinde, reklamverenler ve yayıncılar için önemli bir dezavantajdır.Özellikle reklam teknolojisi hizmetlerinin fiyatlandırılmasında ve reklamların ölçülmesinde yaygın olduğu tespit edilen bilgi asimetrisi sorunu vardır. İhale süreçlerinin karmaşıklığının, reklamverenleri ve yayıncıları envanter alıp satmak için reklam teknolojisi sağlayıcılarına bağımlı hale getirdiği de tespit edilmiştir.Sorun, dijital platformların haber içeriğinin okuyuculara ulaştırılmasında oynadığı değerli rolün, yani bu platformların neden olduğu endişelerdir. haber yayıncıları için kaçınılmaz ticari ortaklar haline gelmiş ve bu durum haber yayıncılarının platformların sunduğu koşulları kabul etmelerini zorunlu hale getirmiş, haber yayıncılarının reklam gelirleri düşmüş ve bazı durumlarda ise haber yayıncılarının reklam gelirleri azalmıştır. Bu durum, bu gelirlerin dijital platformlara kaymasıyla ilgili endişeleri artırıyor. Çevrimiçi reklamcılık sektörünün karmaşık işleyişi ve çok taraflı pazar yapısı dikkate alındığında, anılan bölümde rekabetin sürekliliğinin sağlanması ve doğru rekabet politikalarının uygulanması büyük önem taşımaktadır.

Bu konuda Rekabet Kurumu tarafından yürütülen sektör incelemelerinin amacının piyasa oyuncuları ve sektör paydaşlarını bilinçlendirmek olduğu vurgulanarak, “Bu nedenle online ortamda yapılan ilk kapsamlı çalışma olan ön rapor, reklam şubesi, kamuoyuna açılmalıdır ve ön raporun tespit, tespit, değerlendirme ve politika önerilerine ilişkin kamuoyu görüşlerinin kurumla paylaşılması büyük değer taşımaktadır. ön raporun değerlendirmeleri ve politika önerileri 07 Temmuz 2023 mesai bitimine kadar ‘[email protected]’ adresinden posta veya e-posta yoluyla kurumumuza iletilebilir.”

haberciftlik.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu